Co je to ten zdravý životní styl a jak s ním začít? 

Říkáte si, že byste měli konečně začít žít zdravěji, že byste měli žít lepším životním stylem? Hodně o tom čtete, ale nevíte, co to vlastně znamená? 

Co je to ten zdravý životní styl a jak s ním začít? 

Že bychom měli žít zdravým životním stylem, to se můžeme doslechnout všude a neustále o tom čteme, snažíte se žít zdravě, ale neumíte si tak úplně představit, co to vlastně znamená, a nevíte, zda to vážně dodržujete? Jaké jsou skutečné zásady zdravého životního stylu a jak poznáte, že jste už začali zdravě žít? Pokud chcete být v kondici, chcete se vyhýbat nemocem ale třeba i nadváze či obezitě, měli byste se hlídat, co to ale všechno obnáší? 

zdravý životní styl

Začít můžete ještě dnes 

Jak si tedy představit ten skutečný zdravý životní styl? Co to všechno obnáší? Do zdravého životního stylu zapadá i vyvážená a kvalitní strava, která by měla být podávána pravidelně. Co tedy jíst? Jídelníček na míru vám sice nenabídneme, ale obecně to znamená, že byste měli jíst pravidelně asi pětkrát denně, v malých porcích a zapomínat byste přitom neměli na to, že je nutné jíst denně i pět porcí ovoce a zeleniny. Zelenina by měla vévodit vašemu talíři a měla by převyšovat jiné přílohy, ovoce zase můžete mít například na svačinu. Důležité je ohlídat si, že denně jíte dostatek čerstvých vitamínů. K tomu pak patří i pitný režim, no a obyčejná voda je prostě nejlepší. Místo kávy si pak raději dejte třeba bylinkový nebo zelený čaj. 

Co se týče jídelníčku, je vhodné vyhnout se i cukrům, tukům nebo soli. Kořenit se dá totiž i čerstvými bylinkami, což je mnohem zdravější. Cukr vyměňte za med nebo čekankový sirup a jiné alternativy. Pozor si dávejte i na alkohol nebo kouření. Ani jedno z toho totiž do zdravého životního stylu nepatří. Když už si chcete dát skleničku, tak jedině dobrého vína a opravdu jen jednu. 

ovoce má vitamíny

Spánek i pohyb 

Není to ale jen o jídle. Důležitý je pohyb, minimálně třicet minut denně byste se měli věnovat fyzickým aktivitám, do toho ale spadá i chůze nebo cvičení doma. Důležitý je ale i spánek a odpočinek. Spánek by měl být pravidelný a minimálně byste měli spát osm hodin denně, je třeba naučit se i vypnout během dne, třeba po náročné práci, se jen tak posaďte a čtěte si. No a v neposlední řadě nezapomeňte na to, že pokud chcete žít zdravě, musíte se umět vyhýbat i stresu. 

Zvládnete všechny zásady dodržovat? Pokud ano, budete se těšit mnohem lepšímu fyzickému i duševnímu zdraví, než doposud.