Jak si vychutnat jídlo na maximum aneb vědomé stolování

Doba je rychlá. Často ve spěchu sníte bagetu od stánku po které vám není ani dobře, ani nevíte co jste vlastně spořádali? Zkuste to změnit a zaměřte se na vědomé stolování. Zastavte se a věnujte plnou pozornost jídlu. Netěkejte myšlenkami jinam a jídlo si vychutnávejte. Přinášíme tipy se kterými vám to půjde snadno.

Uvařte si

Dejte si tu práci a jídlo si uvařte doma. Nakupte si na to kvalitní potraviny a dochuťte si ho podle své chuti. Vyjde vás to levněji a o kvalitě nemluvě. Navíc do pokrmu nebudete muset přidávat různé konzervanty a zvýrazňovače chuti.

Tip: i do práce si vařte vlastní obědy. Nakupte si plastové krabičky a plánujte si jídelníček. 

vaření

Nespěchejte

Až si dáte výsledný pokrm na stůl, tak s jeho konzumací nespěchejte. Pomalu si nabírejte a každé sousto vychutnejte. Zhltnout celé jídlo co nejrychleji, aniž byste věděli co jíte není dobré ani pro váš žaludek, ani pro vaši figuru.

Jídlo pořádně žvýkejte

Tento bod úzce souvisí s předchozím bodem. Soustřeďte se na jídlo a v ústech ho několikrát pořádně rozžvýkejte. Nepolykejte rychle celé kusy.

salát

Seďte u stolu

Aby bylo vědomé stolování opravdu účinné je důležité, kde jíte. A proto si s jídlem sedněte ke stolu. Dbejte na to, abyste měli kolem sebe dostatek místa a sedělo se vám pohodlně. Nikdy nejezte ve stoje. 

Tip: nezapomeňte na hezké prostírání

Odložte mobilní telefon

Vyhněte se všem rušivým elementům, které akorát odvádí pozornost. Mobilní telefon odložte do vedlejší místnosti. Opravdu o nic závratného nepřijdete. Také vypněte televizi, která akorát svádí ke sledování nekonečných seriálů. 

Vnímejte chutě

Soustřeďte se na jednotlivé chutě. Zbystřete smysly. Zapojte čich, jak daný pokrm voní? Chuť, jak chutná? Oči, jak vypadá? Hezky si ho naaranžujte na talíř, aby i po vizuální stránce vypadal lákavě.